010909 Det kommer nog bli priiiima dethär!

Skolan har kommit igång, äntligen!
Vi är ca 30 på klassen och har kanske lärt mej 10 namn på 2 dar. Har många att lära mej ännu, men har ju också 3½ år på mej så ska det nu inte gå för sig.

Nu har det varit 2 dagar av info, och i eftermiddags hade vi ett nivåtest i finska. Jag tyckte det gick bra, men så tyckte jag alltid i gymnasiet när jag hade gjort ett finska prov, eller hör-/läsförståelse, och det gjorde det aldrig. Detta var som en läsförståelse. Man skulle först läsa en text på finska och välja rätt svarsalternativ från texten. Sen lite översättningar och böjningar av ord, som jag aldrig kan lära mej, hur kan det vara så svårt...??

Nå, hörni, domdär skorna så var inte så fiffiga att gå i utan strumpor, vad fick fick jag om inte skavsår, AJ... Så nu går jag med mina vanliga skor igen tills jag vågar testa dom igen, MED strumpor...

Imorgon ska jag gå på Ready, Study, Go - mässan här i stan, får se hur många från klassen som joinar. Är en frivillig grej så knappast e det så många som kommer.

Hade Hanna på besök här på kvällen. Alltid lika trevligt att ha nån att prata hästar med, och allt annat som vi på något sätt kommer fram till med våra diskussioner... Nu ska vi se om vi sku lyckas få tag på några hästar som behövs ridas, skulle vara riktigt kul att få hålla igång ridningen nu så att inte man tappar den ännu mera.

Redan om några veckor så ska vi på studieresa, men vart vet jag inte. Får väl veta det på fredan när vi ska planera den. Vet bara att det e 17-18 september som vi ska någonstans.

Sen så har jag (redan) börjat tänka på min första praktik. Den kommer vara på 6 veckor i maj-juni nästa år. Skulle vara kul med antingen ett eventbolag, eller faktiskt ett hästturismföretag, och då såklart helst i Sverige. Så om någon råkar hitta nåt intressant, så säg till mej!! Jag e öppen för förslag. Vill verkligen få ut så mycket som möjligt av mina praktiker och då e det bäst att börja planera i tid.

Nu var det bra för idag, du e duktig som har orkat läsa dagens tråkiga inlägg...

Ha det bra, för det har jag!!

Kommentarer
Postat av: mamma Kerstin

Hej! De va int tråkigt tvärtom,intressant! Ha de bra!

2009-09-02 @ 14:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0