25.03.10 åker till Vasa imorgon!

Dålig uppdatering av mig igen. Alla andra e så duktiga på att skriva i sina bloggar hela tiden. Ska försöka skärpa mej, men tänker hela tiden att det inte finns nåt intressant att berätta eftersom det enda som händer i Åbo är det samma gamla vanliga skolarbetet. Fast nu har det ju hänt en del sen före konserten. Imorgon är det redan 2 veckor sen vi såg Jared, Shannon och Tomo. Konserten var verkligen bra.

Förra helgen var Maria från Stockholm, som jag gick hästguideutbildningen med och hälsade på till Åbo. Tyvärr var inte vädret på vår sida så vi gjorde inte så mycket. På fredan var vi runt på stan lite, och på kvällen tittade vi på Madagascar 2. På lördagen gick vi en sväng o titta på lite innebandy och senare på kvällen kom syster Anki och så hade vi spelkväll o senare gick vi till the Monkey.

Denhär veckan har jag bara sett fram emot Vasa-tripen som startar imorgon. Då åker vi upp till Vasa och Pampas nationaldag. Det blir fest på Fontana imorgonkväll och sen sillis och eftersillis på lördan. Jag stannar några extra dagar i Vasa för att få ha lite quality-time med min favorit-Anna.

Nu vill jag verkligen att våren ska börja komma. Lyssnade på Olas Sky's the Limit och fick en sån sommarkänsla.

Hoppas jag får uppleva dethär igen denna sommar!

11.03.10 IMORGON BLIR DET:

THIRTY SECONDS TO MARS!!!

Det är nästan 2 år sedan vi såg dem första gången och imorgon blir det den andra. Ska bli såå roligt, känns så overkligt att imorgonkväll stå i Ishallen i Helsingfors och vänta på att Jared, Shannon och Tomo ska komma in på scenen!! Vilken underbar känsla!!!

Bilder kommer efteråt!!

050310 Lappland 27.2-4.3

Nu är jag tillbaka från klassen studieresa till Lappland. Resan gick riktigt bra och vi hann göra och se mycket. Vi hann även åka över gränsen till Sverige o stannade där ca 1 timme. här kommer en lista på vad vi gjorde från dag till dag:

• Lördag: Åkte upp till Vasa där vi tog upp 4 utbytesstuderande, en flicka o en pojke från Spanien, en flicka från Litauen och en flicka från Danmark. Sedan åkte vi till Jakobstad där vi spenderade första natten på Jugend Hotell. Vi var även till Strandis där vi badade isvak o bastu och åt middag.
  • söndag: åkte vidare norrut till Kemi där vi besökte Snöslottet, efter det åkte vi över gränsen till Haparanda och åt middag på IKEA. På kvällen kom vi sedan fram till Levi där vi spenderade 2 nätter på hotell Sirkantähti.
  • Måndag: Bussrundtur i Levi, fritid några timmar som jag spenderade med några klasskamrater i många av Levis souvenirbutiker, på kvällen åkte vi till Muonio o hotell Harriniva där vi åt middag och fick se Sibirian Huskies (slädhundar).
  • Tisdag: åkte vidare till Rovaniemi där vi åt lunch på Lordis Rocktaurant, o var till museet Arktikum som visar olika samekulturer och Lappland. Senare på kvällen åkte vi till Herrgården som vi bodde de 2 sista nätterna i. Pga att vi blev fast i en snödriva vid Citymarket parkeringen och hamna vänta på plogbilen vid herrgården så var vi flera timmar försenade, så jag o min "matgrupp" hamnade plumsa i snön 1km med matkassar o gå till herrgården för att förbereda dagens middag som till sist blev nattmat, som åts efter 23. Men bra gick det o alla var nöjda.
  • Onsdag: Vi var en sväng till Lapplands Yrkeshögskola RAMK o åt lunch där. Sen åkte vi o hälsade på jultomten till Santa Claus Village, efter de åkte vi till simhallen och relaxa några timmar före vi åkte tillbaka till Herrgården för att ha en 3 rätters middag som vi i matgruppen fixade: karelsk pirog med äggsmör, pyttipanna o våfflor med grädde o chokladsås.
  • Torsdag: åkte vi hem igen till Åbo, vi startade kl 10.30 o var först framme kl 03 så det blev verkligen en låååång dag i bussen.

Men en lyckad resa var det o bilder hittar ni på facebook!