13.02.2010 OS har äntligen börjat!

Hejsan alla såhär på lördagskvällen! Nu har OS äntligen börjat, men tyvärr på ett tråkigt sätt. Tror inte ni har kunnat missa den tragiska nyheten om den georgianska bobåkaren som åkte ut och flög rakt på en stolpe under fredagens träningar och senare avled på sjukhus. Verkligen hemskt när sådant händer.

Denhär helgen går helt i skoluppgifters tecken. Har finska uppgifter som ska vara gjorda till nästa vecka och en finskapresentation ska jag o A-S ha på onsdan. plus ännu andra uppgifter som måste läsas. Nå, 2 veckor kvar o sen åker vi till Lappland.

Som tur så har jag inte behövat sitta inne hela dan idag. Hade tur att J hade tid så vi kunde fara o spela lite innebandy innan han sku på årsfestkryssning. Alltid lika roligt att spela även om vi var väldigt några idag. På måndan åker jag och A-S efter skolan till Helsingfors o se på musikalen Play Me på svenska teatern. Har velat se den nu i ett ½ år, så ska bli kul att äntligen få se den. Det e verkligen längesen jag har sett en musikal/teater.

På tisdag är det fastlags/fettis tisdan. Då ska så gott som alla studenter i Åbo till Vårdberget för pulkaåkning och semlaätande. Kommer säkert bli en kul dag.

Dags att fortsätta med nästa finskauppgift, nämligen tiivistelmä=sammandrag! Hurraa :/

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Anna R

PlayMe har jag också viljat se länge, men har helt enkelt inte blivit av. Hoppas den är väldigt bra :) OCh pulka åkandet låter inte heller illa!

2010-02-13 @ 21:38:37
Postat av: Helena

me ost å skinka????



xD



de e illa de där me OS! ja hamna fara ti hellan för å si på Mello!!

2010-02-13 @ 22:08:37
Postat av: Petra

Åååh Play Me, den sku jag också vilja se men jag tror tyvärr det inte blir av... Berätta sen hur bra den var! ;-)



GLAD VÄNDAG på dej mee Anna! ;o*

2010-02-14 @ 11:13:25
Postat av: Anonym

Helena -> tänkte på mina svenska vänner när jag skrev semla! :P Heter ju så i Swiiiiden ju nouu!!!



Petra -> I will, och tack desamma! ;)

2010-02-14 @ 17:07:31
Postat av: Helena

ajj nöu, men ja stör mej lite på de :) Temlor e bättre :D

2010-02-14 @ 20:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0