090110 letar efter studiemotivation

Jaha, då har de två första dagarna i skolan flygit förbi, och jag fattar inte hur vi ska hinna göra alla uppgifter som vi har fått. Denna period är på 8 veckor. Under denna tid ska jag hinna ha

-En basgruppspresentation om en av Finlands turistregioner
-En par presentation om en finländsk ort PÅ FINSKA(!!!)
-En par presentation av en turismaktör i Finland
-En par presentation av en vetenskaplig artikel om turismen i Finland
-En vetenskaplig fackuppsats ska skrivas på några sidor som ska handla om nånting med Finlands turismstrategi, som vi läser på finska i våra läsecirklar.

Hur kul låter inte detta? Om jag ska hinna göra allt detta känns det som om jag borde börja söka material redan nu, men vet inte alls vad vi ska läsa eller vad jag ska skriva om.

Min partner i paruppgifterna e min klasskompis Victor. Tur så e han tvåspråkig så han kommer att få kämpa med mej och min finska, stackarn.

Men sen när dessa veckor är över, kommer vår klass åka på studieresa till Lappland vilket kommer bli riktigt roligt!

Nåja, nu har jag fått avreagera mig lite, ska snart försöka mej på att läsa några sidor finska. Textens rubrik låter som följande: Suomen matkailustrategia vuoteen 2020 & Toimenpideohjelma vuosille 2007-2013

Visst låter det intressant? Jag vet knappt själv vad det menas, men förhoppningsvis klarnar det när vi tillsammans med min basgrupp pratar på svenska igenom texten under läsecirklarna!



9 januari 2009 var jag och min kära hästguide-klass ut i skidspåret med Jonas för första gången. Vilka tider!!! Bilden togs då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0