ABI ABI ABI - HEJ HEJ HEJ!

Denhär helgen har Österbottniska Nationen haft sin Abi-helg. 220 abiturienter från Pampas var på besök. Fredagkväll fixade vi smörgåsar och kaffe till dem alla. kl 23.30 fick jag gå hem och sova. Då hade nästan alla studenter kommit till St Olofsskolan. Kl 05.40 på lördagmorgon var det väckning för min del, men lyckades stänga av telefonen och vaknade halv 7. Nå det är tur att vi är många som hjälper till så abina fick sin frukost kl 8. Sen var det igen dags för oss vice-värdinnor att ta oss till Arken där vi igen bjöd på kaffe och kex mellan presentationerna av de olika ämnena. Sen bar det av till Gado där kvällens sitz skulle hållas. Där dukade vi borden. 3½ timme paus, hem och äta och ta en powernap, 18.30 var vi tillbaka i Gado och dags att förbereda sitzen. För min del var kvällen slut kl 24, hem igen och sova några timmar (vilket jag inte kunde av nån konstig anledning), kl 06 idagmorse var det igen dags att gå till skolan och bre smörgåsar och koka kaffe. Kl 10 var jag hemma och sen dess har jag inte gjort mycket.

Beställde precis Prison Break säsong 2 från Cdon. Har sett halva första säsongen redan, och måste ha 2an redo på hyllan när första är slut.

Såg på Forrest Gump idag. intressant film.

Imorgon börjar sista veckan på första studiehelheten för detta år. IT-tent imorgon, Entreprenörskap och Ekonomi-inlämningsuppgifter ska vara inlämnade på onsdan, presentation av vårt fiktiva företag på torsdan.

Ska bli skönt när denna vecka är över!

Nästa vecka börjar evenemangsturism. Där ska vi ha hand om Åbo stads lucia tillställning som varje år är på gågatan.

Nu måste jag avsluta här för det har kommit till ett kritiskt ställe i Prison Break, Lincoln ska in till elektriska stolen. tack gode gud att man vet hur det går! annars skulle jag sitta här och gråta floder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0