Tiden går för fort!

Hej,

Hade det jätteroligt i Sverige med mina ex-klasskamrater. Bilder har ni sett på fb, så knappast behöver jag sätta upp några här.

Igår (onsdag) hade vi äntligen vår turismdag som vi ordnade. Den blev riktig lyckad. Vi hade 4 föreläsare och så hade jag och min grupp ordnat ett socialt program som gick ut på en kulturlek. Våra föreläsare var från Kulturhuvudstaden Åbo 2011, Kilroy, Turku Touring, och sen även "tv-kändisen" Joakim Haldin från reseprogrammet På Luffen som har visats i fst5. Han var jätterolig att lyssna på. På kvällen hade vi även en turistsitz där vi alla var utklädda till riktiga turister.

Snart ska jag gå ner till Åbo Svenska Teater och se på Les Misérables. Vi hade tur att få ett erbjudande på biljetterna ikväll, så vi betalar endast halva priset. Hade tänkt gå o se på den nog ändå, men nu när det blev "billigt" så tog vi chansen.

I helgen kommer det ABIn från Österbotten som jag ska göra smörgåsar och koka kaffe åt, så kommer inte få sova denhär helgen, ska upp kl halv 6 både lördag och söndag, usch usch... dessutom slipper jag knappast i säng förrän halv 2 fredag och lördag... Men är man vicevärdinna så får man offra sig lite oxå.

En liten uppdatering så att ni vet att jag lever. Kristina åkte precis hem och kommer vara borta heela nästa vecka eftersom hon har höstlov. vissa har tur, andra (som jag) vet inte ens vad höstlov är...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0